Hva gjør en osteopat?

Osteopat Skedsmokorsett

Osteopat på Skedsmokorset

Vi tilbyr nå behandling hos osteopat på klinikken vår på Skedsmokorset. Osteopat Henrik Kjos er klar til å hjelpe deg med dine plager.

Hva gjør osteopaten?

Osteopati er en offentlig godkjent helsepersonell på lik linje med blant annet fysioterapeuter, kiropraktorer og naprapater. Osteopaten legger vekt på å se sammenhengene i plagene dine som tidligere skader, fall og ulykker. Osteopater fokuserer på å dempe smertene dine, men også forbedre mobiliteten til ledd og muskelspenninger for å minske sjansen for at du får et tilbakefall på skaden din. En osteopat behandler smerter knyttet til nakke, rygg, skuldre, bekken, armer og ben. Vi behandler også hodepine, migrene, svimmelhet, kjeve- og fordøyelsesplager.

Når du kommer til en osteopat, har vi en samtale der man kartlegger plagene/smertene dine. Vi stiller spørsmål som angår plagene dine, men også litt rundt din familie og hverdag. Deretter gjennomfører vi en klinisk undersøkelse hvor vi forsikrer oss om at du ikke har noen alvorlige skader eller sykdommer. Hvis det er tegn til noe av det, henviser vi deg videre til spesialist/lege for videre utredning.

Etter at undersøkelsen er gjennomført, tar vi fatt på behandlingen. Vi disponerer et bredt spekter av teknikker som kan tilpasses hver enkelt pasient. Vår tilnærming er alltid skreddersydd til individet, noe som betyr at vi ikke benytter oss av en ensartet tilnærming for alle. I stedet velger vi teknikker basert på en nøye vurdering under undersøkelsen for å sikre at behandlingen best mulig imøtekommer den enkeltes behov og tilstand. Vi benytter oss av teknikker som både er lette og kraftige. Noen av teknikkene osteopater benytter seg av er manipulasjonsteknikk (knekking), muskeltøyninger eller lettere teknikker for muskulatur og ledd.

Du kan lese mer om osteopati her: https://osteopati.org/hva-er-osteopati/